top of page

Honda CRF450R 50th Anniversary
Silnik 450cm3   55KM
VIN: JH2PE07A7PK601474
Rok produkcji 2022
Przebieg 10km
Cena 39.000 PLN

Screenshot_20230323_211907_Chrome.jpg
Screenshot_20230323_211929_Chrome.jpg

50th Anniversary - Wersja jubileuszowa upamiętniająca 50'lecie Hondy w motocross. Dostępna wyłącznie na rok 2023 i prawdopodobnie jedyna dostępna w Polsce od ręki.
Niebieskie siedzisko, złote obręcze kół, złota kierownica i białe pola numerów nawiązują do słynnych CR z lat 80'tych.
Zdjęcia zamieszczone w ogłoszeniu są autentyczne i przedstawiają dokładnie ten oferowany egzemplarz.
Rama oraz wahacz dodatkowo zabezpieczone folią PPF. (na wypadek jakbym jednak znalazł czas pojeździć ;)
Motocykl w porównaniu do poprzedniego modelu przeszedł wiele modyfikacji:
Silnik otrzymał węższe wloty powietrza, dłuższy lejek wlotu powietrza oraz mniejszą obudowę przepustnicy o średnicy 44 mm. W efekcie powietrze wpada do silnika z większą prędkością, co przekłada się na wyższy moment i moc w niskim zakresie obrotów. Nowe ustawienia modułu elektronicznego ECU i rozrządu zaworów (zaczerpnięte wprost z maszyny HRC nr 243 Tima Gajsera) poprawiają zachowanie układu napędowego, natomiast układy asystenta startu, HSTC i EMSB ogromnie ułatwiają panowanie nad maszyną.
Lekka aluminiowa rama ma rozłożenie sztywności dopracowane przez fabrycznych kierowców Honda, stąd m.in. 2 mm grubsze ścianki główki ramy i górne mocowanie amortyzatora oraz nowe stalowe uchwyty silnika. Powstałe podwozie jest bardzo stabilne, zapewniając doskonałą przyczepność przodu i jednocześnie ostre jak brzytwa kierowanie.
Zawodnicy zespołu HRC — Gajser i Roczen — kierowali pracami nad modyfikacją zawieszenia, które pozwoliłyby szybciej pokonywać okrążenia przy mniejszym wysiłku. Do nowego dostrojenia zawieszenia dobrano inną sztywność sprężyny, która teraz wynosi 56 N/mm. Poprawiono również tłumienie przy odbiciu/dobiciu, dzięki czemu znacznie łatwiej można kontrolować maszynę na wybojach i w koleinach. Odwrócony widelec z goleniami o średnicy 49 mm ma nowe nastawy tłumienia poprawiające wyważenie między przodem i tyłem.
Minimalistyczne nadwozie łatwo przestawiać i zdejmować. W CRF450R zastosowano najwyższej klasy osprzęt. Kierownica Renthal Fatbars jest bardzo wygodna i ma czterostopniową regulację. Zbiornik paliwa o pojemności 6,3 l wykonano z tytanu. Aluminiowe obręcze DID są lekkie i wytrzymałe, a dwutłoczkowy zacisk przedniego hamulca o średnicy 30/27 mm zapewnia stałą siłę hamowania w wysokich temperaturach.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

bottom of page